Meest bekeken blog

Ton Lassing
30 juli 2020
EBM
De discussie over de mondkapjes laait steeds meer op. Wel of geen mondkapjes is momenteel een dageli...
Dr. Mark Hinkes
23 augustus 2020
Tips
Verhalen uit de interdisciplinaire kliniek, door Dr. Mark Hinkes Maggy is diabetesconsulente in een ...
Ron Legerstee
31 juli 2020
Algemeen
Persconferentie 29 juli 2020: 18.00 u.Jaap van Dissel (RIVM)"200.000 personen moeten tenminste een w...
Ton Lassing
08 augustus 2020
Opinie
Prof. dr. Repping, destijds hoofd van het centrum voor voortplantingsgeneeskunde aan het AMC, nu kwa...

Welkom bij de Blog


Bloggers

Dr. Mark Hinkes
1 bericht
Dr. Mark Hinkes, DPM, is een van Amerika's toon...
Ron Legerstee
5 berichten
Consultant Wound Healing & Tissue Repair at...
Ton Lassing
7 berichten
Redacteur Nederland Tijdschrift Voor Wondzorg, ...

Laatste Blog

07 september 2020
Algemeen
De kranten en de tijdschriften zijn er vol van. Geen dag gaat er voorbij of er wordt gemeld dat het vaccin er aankomt. Het kan niet meer lang duren en daar kijken we met zijn allen reikhalzend naar uit. Dan kunnen we weer knuffelen, elkaar omhelzen e...

Van Redactie

Enkele paukenslagen en accenten brengen we het ritme aan

Onlangs las ik een ingezonden stuk in de Volkskrant. Ze legde daar uit dat verschillende lezers opmerkingen maakten over tekst en presentatie van de krant. Opmerkingen als, 'ik zie steeds meer foto's of te weinig teksten'. Of de foto's staan te veel in wit (ruimte om de foto's). Of er is teveel tekst en weer te weinig foto's. Ik herken dit als redacteur van het vakblad Nederland Tijdschrift Voor Wondzorg. Regelmatig heb ik overleg met de designer en redactie van het vaktijdschrift hoe wel bepaalde artikelen zo goed mogelijk willen etaleren.

Een feit is wel dat beelden meer zeggen dan woorden. Maar in een vakblad over wondzorg zijn (wetenschappelijke) teksten en de wijze hoe het wordt uitgelegd eveneens van groot belang. Daarnaast is het uiterlijk van een tijdschrift het visiteplaatje van de uitgever. Een mooi lay-out geeft aan hoeveel aandacht er wordt besteed aan een tijdschrift en dat je de lezer serieus neemt. Daarbij pas je het lay-out voortdurend aan in de tijd waarin we leven en kijken we goed naar ontwikkelingen in andere tijdschriften en proberen daar een goed midden in te vinden. En.. je wilt je natuurlijk ook onderscheiden van andere wondtijdschriften.

De art-director van de krant Koos Jermiasse omschrijft precies het gevoel wat je nodig hebt om te laten zien, horen hoe je dit beleeft. 'Meer dan vroeger is de krant een gids geworden in woord en beeld. De vormgeving sluit hierbij aan en is er op gericht zoveel mogelijk lezers te bereiken. Je zou het met een symfonie kunnen vergelijken: door enkele paukenslagen en accenten brengen we het ritme aan en wordt de lezer door de krant geleid. Om een artikel van 1500 woorden in één pagina te proppen schrikt lezers af. Beeld trekt aandacht. Extra wit maakt het artikel extra toegankelijker.'

Wow… een mooie filosofische uitspraak , waar ik mij helemaal bij aansluit. Ik weet zeker dat dit ook de kracht is van het Nederland Tijdschrift Voor Wondzorg met zijn prachtige lay-out. U kunt hier meer lezen op www.ntvw.nl


Wie krijgt straks als eerste het coronavaccin?
Hoe kom ik in het nieuws
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
maandag 21 september 2020

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.startwondverzorging.nl/CONTENT/